مدارک ثبت نام کنکور ارشد
نوشته شده توسط : دانتل

مدارک ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۴ را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد. ثبت‌نام در اواخر مهر ماه انجام می‌گیرد و داوطلبان متقاضی به شرط ارائه مدرک فارغ التحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای و همچنین دارا بودن سایر شرایط ثبت‌نام می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند با توجه به پایین آمدن درصد اشتباه در صورت آماده نمودن مدارک لازم برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1404 در ادامه مقاله به بررسی شرح و بررسی کامل آن ها خواهیم پرداخت.

 

فهرست مطالب

  • مدارک ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۴
    • کارت اعتباری ثبت نام
    • عکس داوطلب
    • اطلاعات هویتی داوطلب
    • تشکیل پرونده داوطلبان دارای معلولیت در سازمان بهزیستی
    • کد پیگیری سهمیه
    • فرم معدل دانشجویان سال آخر کارشناسی
    • کد های مورد مدارک ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۴
    • مشاوره مدارک ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۴
    • سوالات متداول

مدارک ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۴

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد لازم است از طریق مطالعه دفترچه‌راهنما، از مدارک ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۴ اطلاع یابند و پیش از شروع نام نویسی باید تمام مدارک را در دسترس داشته باشند.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام ارشد

 

کارت اعتباری ثبت نام

اولین مدارک ثبت نام ارشد 1404 خرید کارت و سریال ۱۲ رقمی می باشد. داوطلبان باید با پرداخت هزینه، کارت اعتباری مربوط به آزمون ارشد را تهیه نمایند و با شماره سریال پرداخت 12 رقمی که ارائه می‌شود، مراحل ثبت‌نام خود را آغاز نمایند. هر کارت اعتباری و شماره سریال برای نام نویسی در یک رشته امتحانی می باشد.

آن دسته از داوطلبانی که مایل به شرکت در رشته رشته دوم شناور می باشند باید 2 کارت اعتباری خریداری نمایند. البته توجه نمایید که فقط یک بار ثبت نام انجام می شود و شماره سریال خریداری شده در کادر مربوطه وارد کنید و نیازی به ثبت نام مجدد نمی باشد

همچنین متقاضیان انتخاب رشته در دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی باید کارت اعتباری جداگانه ای را برای این دو دانشگاه تهیه نمایند و سریال پرداختی را در فرم ثبت نام درج کنند.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ? کانال اخبار تحصیلی ? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

عکس داوطلب

در اولین قدم برای تکمیل فرم و بارگزاری مدارک ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۴ عکس پرسنلی می باشد. در صورتی که عکس یکی از مشخصات زیر را نداشته باشد، سایت سنجش آن را قبول نمی‌کند. در ضمن اگر از عکس سالهای قبل خود استفاده کنید ممکن است برای حضور در آزمون مشکلی ایجاد شود.

شرایط عکس داوطلبی به شرح زیر می باشد:

✅اندازه عکس باید 4*3 یا 4*6

✅عکس به صورت تمام رخ باشد و صورت کامل مشخص باشد

✅عکس مربوطه باید جدید و در سال جاری گرفته شده باشد

✅فرمت عکس jpg باشد

✅حداقل اندازه 300 × 200 و حداکثر اندازه 400 × 300

✅کاملا واضح و بدون اثر مهر و منگنه باشد

✅عکس رنگی و دارای زمینه سفید

✅حداکثر حجم 70 کیلو بایت 

❌عکس اسکن شده مدارک ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۴ نباید از شناسنامه یا کارت ملی باشد و در صورت بارگزاری عکس ثبت نام شما می تواند لغو شود.

❌بانوان باید با حجاب اسلامی باشد و صورت کاملا مشخص باشد

❌چنانچه عکس شخص دیگری یا غیر مرتبط را در زمان نام نویسی بارگزاری کنید ثبت نام داوطلب در هر مرحله ای که باشد لغو خواهد شد.

 

اطلاعات هویتی داوطلب

از مدارک ثبت نام ارشد ۱۴۰۴ در این بخش اطلاعات شخصی داوطلب می باشد. داوطلبان باید اطلاعات هویتی خود را به شرح زیر در فرم وارد نمایند. در بخش دیگر فرم اطلاعات تماس و ادرس سکون داوطلب باید پر شود.

?شماره شناسنامه و کدملی

?سری و سریال شناسنامه و صدور شناسنامه

?تاریخ و محل تولد

?کد ملی

?کد محل تولد

?آدرس محل سکونت نشانی دقیق و کد پستی

?تلفن ثابت و تلفن همراه

?پست الکترونیک

 

تشکیل پرونده داوطلبان دارای معلولیت در سازمان بهزیستی

داوطلبانی که شامل یکی از موارد معلولیت زیر می‌باشند، لازم است با مراجعه به سازمان بهزیستی تشکیل پرونده دهند تا در صورت لزوم در جلسه آزمون امکانات لازم در اختیار آنها قرار داده شود.

در صورتی که این دسته از داوطلبان در سازمان بهزیستی پرونده نداشته باشند، ممکن است در زمان برگزاری آزمون با مشکلی مواجه شوند پس هر چه سریع تر نسبت به تشکیل پرونده و درج مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۴ اقدام نمایید.

? نابینایی

? کم بینایی

? ناشنوایی

? کم شنوایی

? معلولیت جسمی و حرکتی

 

دانلود کنید: دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد

 

 

کد پیگیری سهمیه

اگر شرایط استفاده از سهمیه های رزمندگان و ایثارگری را دارید، می‌بایست برای اعمال سهمیه خود در آزمون کارشناسی ارشد، به ارگان‌های مربوطه مراجعه و کد پیگیری 12 رقمی سهمیه خود را دریافت کنید. کد پیگیری می‌بایست در فرم پیش نویس مدارک ثبت نام کنکور ارشد 1404 درج شود در غیر این صورت سهمیه اعمال نخواهد شد.

کد پیگیری سهمیه های 5 درصدی و 25 درصدی هر آزمون متفاوت است و اگر سال قبل کد دریافت کرده اید، باید کد جدیدی را در فرم درج نمایید.

 

فرم معدل دانشجویان سال آخر کارشناسی

یکی دیگر از مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۴ فرم مخصوص معدل دانشجویان می باشد. این برای آن دسته داوطلبانی می باشد که تا زمان ثبت‌نام در آزمون فارغ التحصیل نشده اند. 

دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی که تا 31 شهریور ماه ۱۴۰۴ فارغ التحصیل می‌شوند، می‌بایست با فرم مربوط به معدل دوره کارشناسی را از دفترچه‌راهنمای ثبت نام استخراج و سپس تکمیل نمایند. پس از تکمیل فرم لازم است آن را به مهر و تایید دانشگاه خود برسانید.

 

بخوانید: شرایط ثبت نام کنکور ارشد

 

 

کد های مورد مدارک ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۴

از دیگر کدهای لازم که داوطلبان در زمان تکمیل فرم به آن نیاز دارند به شرح زیر می باشد. توصیه می کنیم داوطلبان پیش از انجام فرآیند نام نویسی مدارک لازم ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۴ که شامل کدهای زیر می باشد را آماده نمایند.

?کد ۱۲ ایثارگریکد محل صدور شناسنامه

?کد نظام وظیفه داوطلبان آقا

? کد پیگیری 13 رقمی مربوط به اتباع غیرایرانی

?کد رشته مقطع کارشناسی

? کد موسسه محل اخذ مدرک کارشناسی

?کد رشته امتحانی اول (اصلی)

?کد رشته امتحانی دوم (شناور)

?کد و نام شهرستان برای تعیین حوزه امتحانی

?کد استان و کد بخش محل اقامت

 

مشاوره مدارک ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۴

داوطلبان متقاضی باید توجه داشته باشند آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه برگزار می شود و نیازی به شرکت آزمون جداگانه نیست.

اگر در پیدا کردن هرکدام از کدهای موردنیاز به مشکل برخورد کردید، صفحه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دارای قسمت‌هایی تحت عنوان جستجوی کد است. با جستجو در این باکس ها می‌توانید به کد خود دسترسی پیدا کنید. علاوه بر آن مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل آماده پاسخگویی سوالات شما در این زمینه هستند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مدارک ثبت نام کنکور ارشد 1404 چه مدارکی می باشند؟

    لیست کامل مدارک لازم را در متن مقاله شرح داده ایم.

  2. آیا می توان از عکس شناسنامه یا کارت ملی استفاده کرد؟

    خیر، به هیچ عنوان نمی توان از این نوع عکس ها و عکس های دارای مهر استفاده کرد.

  3. در چه زمانی می توان کارت اعتباری را خریدار نمود؟

    همزمان با شروع نام نویسی داوطلبان می توانند از طریق سایت سنجش این کارت را خریداری کنند.

 

منبع: مدارک ثبت نام کنکور ارشد





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مهر 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: